a journey trough countries, places, flavours, and more

Strony

Thursday, 23 August 2012

Chania

My Cretan memories continued.
 Chania, by many considered the most beautiful city on Crete, I am on the same mind.
Over the centuries Chania has experienced  invasions, overruns, plunders, burns, aerial bombardment, among other. It was ruled by: Minoans, Byzantines, Venetian, Ottomans, Egyptians, Germans and Greeks. 
Despite of the tourist industry Chania preserve its enchantment.
 
lovely narrow streets full of galleries, shops, cafes...


Chania harbour and old port

escape from the tourist routes



Venetian Arsenal (right top)

Chania Lighthouse

7 comments:

  1. A planowałam w tym roku urlop na Krecie, ale z różnych względów chyba jednak pojadę gdzie indziej, choć już żałuję patrząc na Twoje zdjęcia. Pięknie tam jest, fantastyczne ujęcia!

    Pozdrawiam serdecznie,
    Edith

    ReplyDelete
  2. dzięki za przypomnienie mi Chanii, pod którą miałam przyjemność kiedyś spędzać czas:) moim ulubionym miastem Krety jest Rhetymnon, ale Chanii oczywiście bym uroku nie odmówiła

    zapraszam oczywiście jak najczęściej do mnie!:)

    życie & podróże
    gotowanie


    ReplyDelete
    Replies
    1. Rethymnon widzialam tylko przejazdem, chcialam sie wybrac specjalnie do niego, ale moj paniczny lek wysokosci skutecznie mi obrzydzil te wyprawe, szkoda...

      Delete
  3. Pieknie. Mam w planach Kretę w 2013, po takich fotkach cheć coraz większa :)

    ReplyDelete
  4. Chyba będę musiała podszkolić angielski albo zadowolić się samymi widokami, oj, tęsknię za morzem ;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...