a journey trough countries, places, flavours, and more

Strony

Wednesday, 1 August 2012

Pimiento de Padrón


Pimientos de Padròn to male papryczki z okolic miasteczka Padrón w  Galicji w polnocno zachodniej Hiszpanii.

Ja swoje pimientos kupilam na pobliskim azjatycko-afrykanskim targu, prawdopodobienstwo ze pochodza z okolic Padrón jest minimalne, ale wlasciwosci zachowuja.

Papryczki maja to do siebie, ze niektore z nich, nigdy nie wiadomo ktore, sa bardzo ostre. 
Coma os pementos de Padrón: uns pican e outros non- Jak paryczki z Padrón, jedne pieka inne nie. 
Co zrobic jesli sie trafi na ostra? Zagryzc chlebem, tak mi radzili w Galicji i tego sie trzymam, choc czasem i hektolitry wody nie pomagaja ugasic straszliwego ognia, ktory wypala wnetrznosci....


To tak dla zachety:)) a teraz przepis.

Skladniki:
0,5 kilograma papryczek,
1 szklanka oliwy z oliwek,
szczypta grubej soli morskiej do posypania.

Papryczki umyc, wysuszyc papierowym recznikiem i wrzucic ostroznie na rozgrzana na patelni oliwe. Smazyc krotko, okolo minuty, mieszajac delikatnie, zeby podsmazyly sie ze wszystkich stron. 
wylozyc na papierowy recznik, zeby pozbyc sie nadmiaru tluszczu, przelozyc na polmisek, posypac sola morska. Podawac z chlebem (swieza bagietka) i woda!

Papryczki to typowo letnie danie, moze byc spozywane, jako popularna w Hiszpanii  tapa, jako przystawka,  dodatek do miesa, czy tez jako samodzielne danie.  Ja uwielbiam

6 comments:

  1. Pieczone podane z gruba morską solą... mmm :)

    ReplyDelete
  2. ja miałam takie w pięknej pomarańczowej wersji ;)

    ReplyDelete
  3. fajne, z chęcią bym spróbowała tych konkretnie, lubię ostre smaki
    życie & podróże
    gotowanie

    ReplyDelete
  4. Można kupic w Galicji nasiona i samemu wychodować - miałem całą plantację tych papryczek - ba nawet po odchowaniu do połowy maja póżniej rozną w ogrodzie i "owocują"

    polecam !!!!!!

    ReplyDelete
  5. Czytalam nawet gdzies jak je uprawiac, ale sadzac po tym co zostalo z moich kwiatow przed domem, obawiam sie, ze niewiele by mi wyszlo z tych nasionek.:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...