a journey trough countries, places, flavours, and more

Strony

Sunday, 17 March 2013

Irish pubs

Because of  today's  Saint  Patrick's Day- a patron saint  of Ireland, a  post about Irish pubs.

 OK. Dublin's pubs.




Famous the Temple Bar/ słynny the Temple Bar

Saint Patrick's Day is a public holiday in the  Republic of Ireland.  It is very common, then people after church and parades going to the pub celebrate festive with some drinks and live music.
Irish pubs have been  always  a heart of social life for  local communities. Well, masculine part of the comunities. Women were excluded from most of Irish pubs until late seventies 20th century.

Dzień Świętego Patryka jest dniem świątecznym w Republice Irlandii. Celebrowanie święta, po kościele i różnorakich paradach najprzyjemniej zakończyć w pubie przy jakimś drinku i muzyce na żywo.
Irlandzkie puby od zawsze były centrum życia towarzyskiego lokalnych społeczności. Precyzyjniej rzecz ujmując, męskiej części tychże społeczności. Kobiety nie miały wstępu do większości irlandzkich pubow aż do końcówki lat siedemdziesiątych XX wieku.


 Today's pubs are more the tourist attractions  than the  centre of  social life.





Guinness -the most successful Irish beer.



20 comments:

  1. fajne zdjęcia ... uwielbiam Guinness jak dla mnie najlepsze piwo na świecie .. i jak to dobrze, że ten nonsens o pubach bez kobiet zakończony .. ale musiałoby być monotematycznie dawniej w pubie :^))..

    i w Stanach St Pats jest bardzo popularnym dniem choć nie jest wolnym od pracy .. w wielu miastach są parady (NYC, Chicago, Boston) . .Boston ma wielką liczbę ludności pochodzenia irlandzkiego ... i jest też tradycja by nosić na sobie coś zielonego w St Pat's Day .. ja mam dzisiaj na sobie zieloną koszulkę i za chwilkę Guinnessa w dłoni .. Wszystkiego dobrego Cheers!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mysle, ze te ograniczenia nie tcyzyly sie kobiet o nieco 'lzejszej obyczajnosci' :) Dziekuje. A dobry Guinness nie jest zly! Cheers!

      Delete
  2. Ponieważ piwo może dla mnie nie istnieć, a rozmowy na stojąco, w dzikim tłumie i hałasie nie są moją ulubioną formą rozrywki - nie jestem stałą bywalczynią pubów :))
    Ale uważam, że są piękne, nastrojowe i tak różnorodne (mimo pewnego, określnego stylu), że zawsze z przyjemnością na nie patrzę.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, odkad zmienilam Londyn, na ...nie Londyn, zdecydowanie rzadziej bywam w pubach.

      Delete
  3. nawet bym nie musiała wejść, wystarczyłoby mi usiąść przed ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najlepsze atmosfera jest wlasnie przed, jak wyzej napisala Fidrygauka, 'rozmowy na stojaco w dzikim tlumie' o tak! i ja to z tych mniej towarzyskich, ale jak wiadomo, kapka alkoholu i szalej dusza, piekla nie ma:)

      Delete
  4. oj tak ! i smak guinessa i kubek z tukanem, z którego najlepiej pije mi się ... domową kawę ;) i witryny irlandzikch pubów, ten czerwony narożny w pamięci zapadł mi najbardziej ! ;D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ten czerwony, to podobno najslynniejszy...

      Delete
  5. od kilku dni myślałam o wypadzie do Irlandii i kiedy już zrezygnowałam pojawił się Twój wpis i... lecę! :) 18 kwietnia do 22 kwietnia, hurra :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hurra! Super! Dublin czy Galway? Ostrzegam, ceny w irlandzkich pubach sa 'nieco' na wyrost, ale warto.

      Delete
    2. 2 dni dni w Galway i 1.5 dnia w Dublinie :)

      Delete
  6. A ja na świeżo po paradzie jestem :) I świętowaniu pintami Guinnessa oczywiście :) Fajny klimat :) I twój post akurat na temat :)

    ReplyDelete
  7. Muy buenos lugares nos has mostrado.

    Me gustaría tomar una cerveza, mientras escucho una agradable canción, en alguno de los que me has mostrado.

    Bonitas imágenes, sobretodo la última.

    Besos
    http://ventanadefoto.blogspot.com.es/

    ReplyDelete
    Replies
    1. de lo que he visto, la gente alli es muy alegre, les encanta cantar y bailar. hay musica en vivo por todas partes, en varias horas del dia.

      Delete
  8. Ciekawy klimat panuje w tych pubach:) będąc kobietą z przed lat siedemdziesiątych byłoby mi strasznie smutno, że nie mogę do nich wejść ;))

    ReplyDelete
  9. Muy bella escena esta que has captado, amiga, plena de vida y de color

    Un abrazo

    ReplyDelete
  10. Ha! Mam zdjecie tego samego pubu, ale nie wiedzialam, ze jest on slawny :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Raczej slynny i to pewnie tylko z tego, ze jest zawsze pelen turystow:)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...