a journey trough countries, places, flavours, and more

Strony

Thursday, 11 July 2013

St Albans Clock Tower (Polish version only)


 Wieża zegarowa w St Albans jest jedyną średniowieczną wieżą zegarową zachowana po dziś dzień w Anglii. Sama wieża do szczególnie imponujących nie należy, jej wysokość, to niecałe 20 metrów. Wieża pochodzi z początków xv wieku i zbudowana została, niejako ”na złość“ pobliskiemu opactwu, ukazując tym samym potęgę i niezależność miasta




1. Takie wąskie schodki prowadzą na sam szczyt.  Z aparatem w ręku i torbą na ramieniu czułam się jak akrobata, japonki na nogach sprawy nie ułatwiały.

2. Wieża w prawie całej okazałości.


Wejście dzisiaj dla turystów, kiedyś prowadziło do sklepu, niestety nie udało mi się dowiedzieć, co w nim sprzedawano.

Tuż nad sklepem znajdowała się izba sklepikarza, dzisiaj, co prawda pusta, ale od czego jest wyobraźnia?  



Skomlikowany mechanizm zegara. Średniowieczny zegar niestety się nie zachował, jego miejsce zajmuje zegar zamontowany w 1866 roku. Koszt montażu opiewał na  sumę 200 funtów, ekwiwalent dzisiejszych 75 000 funtów. 

Dzwon.


Widok na  Katedrę, dawniej rownież siedzibę opactwa.





”Tu byłem. Tony Halik“ i inne ”dowody miłości”.


Ostatni rzut oka na miasto i w dół. Już wiem dlaczego księżniczki tak chętnie rzucały się z wieży, tak było łatwiej.

17 comments:

  1. Chętnie odwiedzam takie miejsca. Szkoda, że plany mam napięte na obecny wyjazd bo z chęcią bym zawitała do St Albans.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Szkoda, St Albans warto zobaczyc, moze innym razem?

      Delete
  2. Wieża i widoki z góry piękne!

    PS. Łapy przy jajcach bym odcinał za smarowanie po zabytkach.

    ReplyDelete
  3. Fantastyczne zdjęcie:) Pozdrawiam

    ReplyDelete
  4. Wiem, że to wandalizm, ale świetne zdjęcie to które pokazuje wyryte "dowody wizyty". Zrobiła się z tego całkiem niezła "płaskorzeźba"!

    ReplyDelete
    Replies
    1. zrobilam tez zblizenie tej plaskorzezby:)

      Delete
  5. Śliczna wieża, przy takich schodach zawsze mi się kręci w głowie ;)
    O.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ja mialam klopoty z utrzymaniem rownowagi.

      Delete
  6. Buenos detalles de esta hermosa torre. Habrá tenido que subir bastantes escalones para llegar a la cima.

    Besos

    http://ventanadefoto.blogspot.com.es/

    ReplyDelete
  7. Kręte schodki dają "popalić", zwłaszcza w japonkach:).Ale było warto!

    ReplyDelete
  8. Hola monika. Vengo a ver quien dejó el comentario en mi blog y me gusta el tuyo. Las fotos son estupendas!!Tienes una nueva seguidora.

    Me encantan los campanarios, subo a ellos siempre que puedo por esas escaleras de caracol estrechas:))
    Y no tuviste que subir muchos en el de Cáceres "Mi pueblo" hay 200:))
    Me he atrevido a dejarte el enlace

    http://asimegustaelmundo.blogspot.com.es/2012/04/va-de-campanas.html

    Ahora voy a seguir curuioseando por aquí:))
    Un beso

    ReplyDelete
  9. mój lęk wysokości nie pozwolił by mi skoczyć z wieży! Czekałabym na rycerza na białym koniu ;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...