a journey trough countries, places, flavours, and more

Strony

Thursday, 26 December 2013

W świątecznym nastroju

Co powiecie na małą świąteczną zagadkę?


 Miasto,  założone przez starożytnych Greków około roku 300 p.n.e,  ponad dwa tysiące lat później  miało stać  się  celem  zimowych podróży po słońce, co zasobniejszych mieszkańców północnej Europy.


Bliskość  i morza i gór, łagodny klimat, urzekające krajobrazy przyciągały  elity. Miasto szczególnie upodobali sobie arystokraci brytyjscy, wśród nich  sama królowa Victoria. Drugą, równie wpływową i liczną, grupę stanowili Rosjanie.


 W początkach XX wieku do tego modnego kurortu chętnie ściągali artyści i ówcześni celebryci.

 Dziś, to  kosmopolityczne miasto,  nadal chętnie wita turystów  chcących przez chwilę poczuć klimat,  nie tak odległej przecież,  Belle Epoque. 



19 comments:

  1. Nie mam zielonego pojęcia, gdzie się rozbijałam królowa Victoria, ale ta srebrna choinka w świetle retro-lampek - bardzo nastrojowa :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mnie wzruszyly, te nad brzegiem morza, obsypane sniegiem, sztucznym raczej:)

      Delete
  2. Zawsze jak się kończą Święta mam depresję, w tym roku też :). Smutno mi, że na kolejne takie chwile trzeba czekać rok. Nie wiem o którym mieście piszesz ale wcale się nie dziwię, że wszyscy chcą tam być :). Pozdrawiam poświątecznie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tez mnie nie dziwi, 'ze wszyscy chca tam byc'. Pozdrawiam rowniez poswiatecznie.:0

      Delete
  3. I do not know the city, the truth is, that inspired you beautiful images.

    kisses

    http://ventanadefoto.blogspot.com.es/

    ReplyDelete
  4. Hello, i found you blog and i wish you a happy new year, see my blog, kisses

    ReplyDelete
  5. Me arriesgo... Puede ser Niza¿? A la reina le gustabe ir allí... a mí tambien me gustaría:))
    Preciosas imágenes monika.
    Que tengas buen fin de semana.
    Un beso.

    ReplyDelete
    Replies
    1. si Laura, Niza vestida de Navidad. Saludos!

      Delete
  6. Jasne, że znam To Nicea!.
    Tak?
    Pozdrawiam gorąco i wszystkiego najlepszego w nadchodzącym roku 2014

    ReplyDelete
  7. No tengo ni idea de que lugar es, pero si se que es precioso.
    SAludos.

    ReplyDelete
  8. Hmmm... nie mam pojęcia, ale wygląda zjawiskowo ! Pozdrawiam poświątecznie - M.

    ReplyDelete
  9. Świetne zdjęcia choć niestety nie dane było mi poczuć w tym roku atmosferę świąteczną, pogoda zrobiła swoje.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...