a journey trough countries, places, flavours, and more

Strony

Wednesday, 22 January 2014

Okna

Lubię zaglądać ludziom do okien, szczególnie po zmroku. Nie ze wścibstwa, raczej z ciekawości. Ciekawa jestem jak żyją inni, jakie mają meble, czy mają książki, zdjęcia, kominek...To  trochę tak, jakbym oglądała film, gdzie mając gotową scenerię, musiałabym dokręcić sobie akcję, wedle własnego scenariusza.

Zauważyłam też, że okna przyciągają moją uwagę nie tylko po zmroku; za dnia  równie chętnie, co wieczorem, patrzę w cudze  okna, na to jak wyglądają same w sobie.
Okna w Dolinie Loary mogłabym podziwiać bez końca. Misterne firaneczki, kwiaty, okiennice...zresztą zobaczcie sami. 






 





27 comments:

  1. Również lubię patrzeć na okna, w szczególności po zmroku, kiedy już palą się światła.

    ReplyDelete
  2. Hihi.. mam to samo :-) Uwielbiam zaglądać w okna! A jeszcze bardziej je fotografować :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wiedzialam, ze jest nas wiecej :)

      Delete
    2. Można by rzec: Pokaż mi swoje okno a powiem ci kim jesteś :-)

      Delete
    3. Kim jestem, sądząc po moich oknach?
      Osobą ... wynajmującą mieszkanie.... Eh! :)))
      Choć firanki i pelargonie są moje, więc jednak chyba coś o mie mówi ;)

      Delete
  3. Pamiętam jak kolega wynajmował mieszkanie na parterze i mówił, że nigdy więcej bo wszyscy kukają w okna ;) Coś w tym jest, że lubimy podglądać innych :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. E tam, najlepiej sie oglada z pietrowego autobusu mieszkania na pietrze :)

      Delete
  4. Ja nie mogłam oprzeć się zaglądaniu w Finlandii, tylko, że tam te okna naprawdę ogromne były, no po prostu zapraszały, żeby w nie patrzeć :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jak kiedys bede w Finlandii, to tez sie nie opre :)

      Delete
  5. Jak ja ubolewam, że w Polsce tak mało okien z okiennicami. To taki wdzięczny temat do fotografowania. Okna i drzwi to zawsze obowiązkowy punkt na moich zdjęciach:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. w Polsce okna sa bardzo zadbane, nawet tutaj w Anglii z duza doza prawdopodobienstwa moge wskazac...okna Polakow, roznia sie na korzysc.

      Delete
  6. I ja lubię przypatrywać się oknom. Myślę, że wiele mogą powiedzieć o mieszkańcach danego domu. Najbardziej mi się podobają te w Szwecji i Norwegii. W Finlandii z pewnością też muszą być interesujące, ale tam jeszcze nie byłam ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. W Noorwegii nie bylam, ale szedzkie okna pamietam, duze i w kazdym mala lampka, ktora pewnie cos znaczy, ale nie bardzo pamietam co :)

      Delete
    2. Słyszałam kiedyś będąc w Karlskronie, że te popularne lampki w oknach to pozostałości dawnej tradycji, gdy żony marynarzy podczas nieobecności mężów zapalały w oknach lampy jako znak, że czekają na powrót swojej drugiej połówki :)

      Delete
  7. Możemy założyć fan club okien i podglądaczek:). Mam tak samo jak Ty i zaglądam dokładnie z tych samych powodów - żeby zobaczyć, jak ludzie mieszkają, czy mają książki, pamiątki z podróży itp. Czasem się dziwię ludziom, że mieszkają na parterze i nie zasłaniają okien, bo ja bym raczej zasłaniała. No ale dzięki temu mam co oglądać np. podczas spacerów z psem :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mieszkam teraz w najbardziej typowym z typowych angielskich domkow szeregowych, zagladamy sobie z sasiadami do kuchni codziennie :) Od ulicy okna zasloniete.

      Delete
    2. Jak najbardziej zapisuję się do fan clubu z Wami :)

      Delete
  8. Okna i drzwi, modna słabość wielu osób, bo których należę i ja ;)

    ReplyDelete
  9. Me gustan este tipo de detalles de las ciudades, cada casa con una historia dentro que casi nos cuenta a trabes de sus ventanas.
    SAludos.

    ReplyDelete
  10. I like the good choice of windows, especially the first and last.

    kisses

    http://ventanadefoto.blogspot.com.es/

    ReplyDelete
  11. To ja też dołączę do "podglądaczy", bo i ja to lubię robić. Szczególną moją uwagę zwracają takie ukwiecone, jak na Twoim pierwszym zdjęciu. Pozdrawiam i miło mi, że do mnie trafiłaś :)

    ReplyDelete
  12. Nos dejas una estupenda muestra de ventanas preciosas. Me encantan esos visillos de ganchillo.
    Buenas noches monika;)
    Un beso

    ReplyDelete
  13. Lubię patrzeć w okna gdy na parapecie stoją kwiaty.

    ReplyDelete
  14. Jejuu, uwielbiam okna i otaczające je kolorowe okiennice... Zawsze po wyjazdach moje zdjęcia są pełne takich ujęć. Jest w tym prawdziwa magia :)

    ReplyDelete
  15. Okno obrośnięte kwiatami (pnącą różą lub wisterią), zazdrostka i pachnące przyprawy na parapecie ... to mi się marzy w kwestii okna kuchennego.
    To pierwsze całkiem, całkiem się wpisuje w te marzenia :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...