a journey trough countries, places, flavours, and more

Strony

Tuesday, 8 April 2014

Walijskie wybrzeże


Urzekające i tajemnicze, to pierwsze skojarzenia jakie kołaczą mi się po głowie na wspomnienie walijskiego wybrzeża. 



Szerokie, piaszczyste plaże wcinające się głęboko w skaliste wzgórza  tworzą niezwykłą, niemal  baśniową scenerię.


Pewnie dlatego, patrząc na horyzont, trudno  oprzeć  mi się myślom o żeglarzach i piratach, którzy może  właśnie stąd  wypływali w nieznane?


Tak jak na przykład,  legendarny książe Walii - Madoc, który to podobno wyruszając z wybrzeży Walii dopłynął do Ameryki już około 1170 roku, czyli na długo przed ’oficjalnym’ odkryciem przez Kolumba.


I pewnie  takie  też  widoki nie były obce Johnowi Callisowi, słynnemu swego czasu piratowi, który raz za razem , sprzedawszy  łupy w Cardiff, wypływał ponownie daleko w morze?


Piratom i różnego rodzaju awanturnikom, wiodło sie zresztą bardzo dobrze na całym walijskim wybrzeżu.  Dzięki wpływowym protektorom mogli napadać i plądrować  do woli.


Do dziś morze otaczające Walię, kryje w swych głębinach wraki statków pokonanych w pirackich bitwach, a skalne, przybrzeżne groty,  możliwe  że do tej pory jeszcze,  przetrzymują skarby zrabowane dawno, dawno temu?

A Wam jakie myśli przychodzą do głowy?


46 comments:

  1. Menuda pasada de playa...nunca imaginé que la costa de Gales fuese así de bonita.
    SAludos.

    ReplyDelete
  2. Dość surowe miejsce - tak widzę je ze zdjęć. Właśnie ciekawi mnie zawsze to co znajduje się w głębinach mórz i oceanów. Ileż jest tam przeróżnych rzeczy, o których pewnie nawet nie zdajemy sobie sprawy..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tez mi sie wydalo dosc surowe i moze dlatego tajemnicze?

      Delete
  3. takie tajemnicze plaże... faktycznie, jak na nie patrzę to kojarzą mi się z piratami i wspaniałymi morskimi opowieściami! :)
    pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  4. Stojąc nad brzegiem morza to tylko snuje się opowieści o piratach. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. szczegolnie, kiedy atmosfera az gesta od tajemnicy :)

      Delete
  5. ależ pustkowie! ale podoba mi się bardzo :) tajemniczo

    ReplyDelete
  6. Popływałoby się! O ile temperatura nie zamraża członków ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. o czlonki to bym sie obawiala troche :)

      Delete
  7. Piękne widoki, chciałabym tam być:)

    ReplyDelete
  8. Piękne zdjęcia, piękne miejsce! Aż mam ochotę na nadmorski spacer ... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ochota na nadmorski spacer mnie nie dziwi. :) Dziekuje.

      Delete
  9. Zdjęcia są tak piękne, że aż mnie dreszcze przeszły! Takie przyjemne oczywiście. Czuć przestrzeń i wiatr! :-)

    ReplyDelete
  10. Mnie z kolei walijskie wybrzeże zaskoczyło podobieństwem to tego śródziemnomorskiego. Skały wystające z wody, wysokie klify, czysta i obłędnie niebieska woda, mięciutki piasek...Aż skakałam z radości na widok fok :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Szczesciara, pamietam jak pisalas o takiej jednej:) Ja niestety fok nie widzialam, ale i tak bylo pieknie.

      Delete
  11. Pięknie, tajemniczo... Krajobrazy może odrobinę podobne do tych, które widuję w Szwecji.
    Pozdrawiam serdecznie!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ze Szwecji najbardziej pamietam lasy, jeziora i mrowki:) pozdrawiam rowniez.

      Delete
  12. A mnie się zachciewa ciepłego morza i piasku. W sumie podobnie:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cieple morze i cieply piasek to ja zawsze :)

      Delete
  13. Jedyna myśl, to chciałbym to wszystko zobaczyć na własne oczy. Ile tam przestrzeni. Plaże są wspaniałe :)

    ReplyDelete
  14. Tajemnicza i niezaludniona-idealna plaża, na którą warto się wybrać, żeby powalczyć ze swoimi myślami. Miejsce do zadumy i odnalezienia harmonii :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Z myslami nie walczylam, choc moze powinnam, ale i tak bylo milo:)

      Delete
  15. Piękne plaże. Takie lubię najbardziej - bez tłumów, rozległe i trochę mroczne... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja w ogole plaze i morze wielbie pasjami.

      Delete
  16. myślę, że niebo nad Zjednoczonym Królestwem ;) jest wyjątkowe i prawie zawsze bardzo malownicze ;)
    piękne widoki !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zgadzam sie, niebo rzeczywiscie jest wyjatkowe - blekitny kolor jest tak niecodzienny, ze az wyjatkowy:)

      Delete
  17. O matko, jak pięknie!
    Wspaniałe zdjęcia i wycieczka. Uwielbiam morza wiosną i jesienią..

    ReplyDelete
  18. Pieknie, mimo tego ze to akurat srodek lata byl :)

    ReplyDelete
  19. z zachwytu brak mi słów ;)
    P.S. Szóste zdjęcie cudowne, to światło, nie mogę się napatrzeć ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zwale wszystko na nature, ja tylko jeden przycisk w aparacie przyciskalam :)

      Delete
  20. Piękne i tajemnicze. Bardzo tu ładnie. Pozdrawiam

    ReplyDelete
  21. Pięknie, zazdroszczę, bo takie klimaty są przepiękne:)

    ReplyDelete
  22. Uwielbiam Walię. Pokochałem ją podczas moich studenckich wojaży za chlebem. Bardzo chciałbym tam wrócić. A jaki dokładnie region Walii autorka wpisu zwiedzała?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Autorka byla w Poludniowej Walii jedynie (jak do tej pory).

      Delete
  23. magiczne krajobraz .. #5 całkowicie mnie zachwyciło .. pięknie Monika

    ReplyDelete
  24. Gracias nonika por compartir esta belleza . Ya hay ganas de volver a ver el mar!!!
    Un beso.

    ReplyDelete
  25. Och, jakie cudne krajobrazy.
    Z wrażenia zaparło mi dech w piersiach.
    Twoje zdjęcia to prawdziwe cudo.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    ReplyDelete
  26. Urzekające i tajemnicze - to najbardziej trafne epitety określające to miejsce!
    Przecudnie. :)

    Pozdrawiam,
    Birginsen.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...