a journey trough countries, places, flavours, and more

Strony

Friday, 13 June 2014

Czerwcowo w Fertilii

Fertilia to mała miejscowość na Sardynii, niedaleko  Alghero.  Zwróciłam na nią uwagę w drodze z lotniska, a że było niedaleko postanowiłam się przespacerować plażą.



Miejscowość jest naprawde bardzo malutka, wlaściwie oprócz głównego  placu,   niewiele wiecej tam można zobaczyć, ot dwie uliczki i sklepik.



Plac za to bardzo  przyjemny, ocieniony arkadami i palmami, zwrócony ku morzu i całkowicie pusty w porze sjesty. Nie mogłam sobie odmówić lampki wina i chwili w cieniu, bo słońce po zimowej przerwie jakby się właśnie obudziło.


Prawie, że tuż za rogiem natknęłam się na zatoczkę i malowniczy kamienny most, pamiętający czasy rzymskie, jak się później dowiedziałam.

 Żeby do mostu się dostać musiałam się przedrzeć przez rozbuchane śródziemnomorskie chaszcze.


I nie wiem czy to widok kwitnącej opuncji czy po prostu nagromadzenie tego rodzaju kwitnącego zielska w nasłonecznionym miejscu sprawiły, że  ze zdwojoną mocą zatęskniłam za Hiszpanią i za taką południową codziennością, której mi tu gdzie teraz jestem bardzo brakuje. 



W Fertilii zrobiłam więcej zdjęć chwastów niż czegokolwiek innego, tak żeby móc popatrzeć kiedy zatęskni się mocniej niż zwykle. 


A tęskni się bardzo, szczególnie przy tak sprzyjającej czerwcowym ciepełku, które ze swoim lekkim wiaterkiem przypomina, wypisz wymaluj,  czerwiec gdzieś w nadmorskiej miejscowości na Południu. 






Po owocnej sesji zdjęciowej krzaków, przespacerowałam się jeszcze przez malutki port w Ferilii i udałam się z powrotem poleniuchować na plaży.




 Przyjemnego weekendu.

36 comments:

  1. Ale ślicznie... i jakie kolory kwiatów! Jakie są Twoje odczucia po pobycie na Sardynii? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jak najbardziej pozytywne! Bylam tylko na weekend, nie zwiedzalam niczego i wiekszosc czasu spedzilam na prawie pustej plazy, na ktora chetnie bym wrocila jeszcze kiedys.

      Delete
  2. A fe - samo zielsko. Jakieś cegiełki czy insze mury bendom? Czy nie bendom?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cha cha. bendom, bendom, bo cegielki tez lubiem.

      Delete
  3. Warto czasem zrobić zdjęcia chwastom, one też ładnie wyglądają.

    ReplyDelete
  4. Jaki piękny most. Już maluje mi się w głowie jego historia :)
    Też czasem lubię sobie pooglądać i sfotografować jakieś chwasty. Bo natura jest piękna.
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oj tak, ile ten most musial widziec przez te xxx lat.

      Delete
  5. Now is a very suitable for traveling time to the sea. I loved that old bridge.

    Happy weekend!

    kisses

    http://ventanadefoto.blogspot.com.es

    ReplyDelete
    Replies
    1. a very beautiful bridge with history. xxx

      Delete
  6. Most rzeczywiście robi wrażenie! Lubię takie miejsca, niby niepozorne, ale mające ciekawą i tajemniczą historię :)
    I piękna ta roślinność śródziemnomorska.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gdybym nie zobaczyla placyku z autobusy do glowy by mi nie przyszlo sie pofatygowac. I most i rosliny i zatoczka bardzo ladne.

      Delete
  7. que maravilla...Tu paseo mereció la pena monika .La naturaleza está explotando la primavera.
    Buen finde.
    Un beso.

    ReplyDelete
  8. Bonitos detalles conseguidos de este rinconcito de Cerdeña.
    SAludos.

    ReplyDelete
  9. Różnica w postrzeganiu damskim i męskim: Zielsko dostrzegam tylko na cudzych fotografiach, najlepiej w zbliżeniu. W naturze, zielone, to zielone choćby i fioletowe było :)
    Piękna plaża, ta z linku...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zawsze bylam przekonana, ze mam meskie postrzeganie swiata, ale chyba jednak nie tak do konca, bo zielenine zauwazam i nawet rozrozniam.

      Delete
    2. Trzymam męski fason... Jednak w tajemnicy przyznam, że kolorowe zauważam :)
      Niestety nie potrafiłbym nazwać większości roślinek.
      Za to Rzymski most... To coś dla mnie.

      Delete
  10. Fertilia to kolejny dowód na to, że bardzo często te najmniejsze mieścinki mają w sobie najwięcej uroku...

    ReplyDelete
  11. Pięknie Ci wyszły te zielska :) A okolica rzeczywiście ładnie się prezentuje. Miałaś przyjemny spacer.
    Pozdrawiam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bardzo ptzyjemny:) Pozdrawiam rowniez.

      Delete
  12. Pospacerowałabym po tym starym kamiennym moście. Jak w bajce!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daleko bys nie pospacerowala, ale zawsze to lyk historii:)

      Delete
  13. Piękne te chwasty, a jak na malutkie miasteczko uliczka z arkadami wygląda dość ... monumentalnie :) A mostek niczym w Avignonie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Monumentalne powiadasz? Most piekny i dosc stary jakby nie bylo.

      Delete
  14. Estupendo reportaje..la primera foto me gusta mucho..un saludo desde Murcia...

    ReplyDelete
  15. Czerwiec oddycha pełną piersią :)
    O.

    ReplyDelete
  16. strasznie gorąco zrobiło mi się od samego patrzenia na Twe zdjęcia. I mówię to z 27 stopni (tak jestem w Dublinie) !!!!! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tez mamy pogode, no dobra moze nie dzisiaj, ale ogolnie upalnie. 27 stopni? Tutaj az tyle chyba sie nie zdarza ;)

      Delete
  17. Zdjęcia w bardzo przyjemnej tonacji :) Pozdrawiam serdecznie :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Przyjemnie tez bylo, pozdrawiam rowniez.

      Delete
  18. Ciekawe... Po obejrzeniu drugiej fotki to nigdy bym nie powiedział, że to jakaś malutka wioska ;-)
    Bardzo ładne zdjęcia i klimaty jakie bardzo lubię :-)
    Pzdr.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...