a journey trough countries, places, flavours, and more

Strony

Wednesday, 21 October 2015

Pokochaj jesień




Pokochaj jesień

Spróbuj pokochać jesień
z niesamowitymi urokami
Spójrz ile piękna niesie
obdarzając cię nowymi dniami.


Kolorowo jak wiosną
barwne liście ostatki zieleni
Dadzą chwilę radosną
twą szarość życia mogą odmienić.

Wieczór szybciej nastaje
słońce też znika wcześniej niż latem
Lecz nowe czy nie daje
chwile spokoju skorzystaj zatem. 


Tadeusz Karasiewicz 




















































Zdjęcia wielu jesieni w Londynie i okolicach. Najstarsze  z 2008, najnowsze jeszcze świeże, bo przedwczorajsze.

64 comments:

  1. Piękne zdjęcia i piękna jesień. Nic dodać nic ująć :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziekuje, jesien tymi kolorami potrafi sie obronic.

      Delete
  2. Cudnie kolorowa jesień na Twoich zdjęciach.
    I ja w sumie ją lubię, ale tylko w weekendy, bo w tygodniu nawet nie mam szans na podziwianie tych wszystkich kolorów, zbyt szybko zapada zmrok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Od jutra to juz w ogole bedzie cemno i tak przez nastepne pol roku, koszmar. Podziwiajmy kolory poki sie da :)

      Delete
  3. Onienie, nigdy w życiu! Kolory jesieni - tak, aurę - no way! ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aure ciezko polubic,ale przyjemniejsze dni czasem sie zdarzaja :)

      Delete
  4. Jak się mieszka w umiarkowanym klimacie, nie ma wyboru, trzeba pokochać jesień ze wszystkimi jej urokami i wadami:) Pozdrawiam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pewnie i racja, dobrze ze i uroki swoje ma jesien, nie tylko wady :)

      Delete
  5. Śliczna jest taka jesień, ta deszczowa, ale kolorowa też ma swój cudowny i niepowtarzalny klimat :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma klimat, tak swieczkowy, w domu na sofie, pod kocykiem, czysta przyjemnosc :)

      Delete
  6. Wracałem dzisiaj z Rzeszowa i przy drogach mijałem w wielu miejscach szpalery kolorowych drzew. Pięknie to wygląda teraz,niestety już za dwa tygodnie te drzewa nie będą miały liści i tak zostanie aż do kwietnia.
    Cieszmy się tymi kolorami, póki można :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wladnie tak przygladam sie tym kolorom i az trudno uwierzyc, ze a z tyle tego moze byc. Wrazenia niesamowite, niech trwaja.

      Delete
  7. Taka jesień jest najwspanialsza! Zdjęcie z pajęczyną to czysta magia, a kolory jarzębiny - przepiękne! :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Czasami sama sobie sie dziwie, ze tyle rzeczy na swiecie potrafi mnie jeszcze zaskoczyc, a do takich naleza wlasnie te kolory, pajeczyny, puste stoliki..

      Delete
  8. Cudowne fotografie, cudowna jesień!

    ReplyDelete
  9. Taką jesień to ja lubię :)

    ReplyDelete
  10. wonderful spiders web and such beautiful autumn colours. I like this post!
    Nice weekend Monika

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Hilde, Have a nice weekend too.

      Delete
  11. Piękne zdjęcia. Najbardziej podoba mi się połączenie jesiennych roślin z murami miasta :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tez bardzo lubie takie polaczenia. Dziekuje.

      Delete
  12. Jesień na zdjęciach cieszy barwami i taką lubię. Niestety wkrótce kolorów nie będzie, dlatego nie przepadam za tą porą roku. Pozdrawiam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dlatego chyba tez wiekszosc wierszy o jesieni jest smutna i melancholijna.

      Delete
  13. Kocham jesień i nie wiem jak można jej nie lubić :) Dziś we Wrocławiu taki piękny słoneczny dzień, przyroda wygląda cudownie :) Pozdrawiam

    ReplyDelete
  14. A ja niestety nie umiem pokochać jesieni...Tak jak pisze Beatriz, dzisiaj we Wrocławiu był przepiękny dzień i spacer z psem był czystą przyjemnością. Jednak takich dni jest nie wiele, a te ponure mnie przygnębiają. Jesień też zwiastuje nadejście zimy, której nie znoszę:(
    Za to nic nie zmieni mojej miłości do lata, które uwielbiam!!!

    ReplyDelete
  15. Beatriz, Beata, zazdroszcze tego pieknego dnia, chocby jednego. U mnie jest szaro, pochmurno, siapi, a do tego straszliwie zimno, az sie boje myslec, ze to dopiero pazdziernik i co to w takim razie bedzie dalej? Na kolory jednak, nie moge sie wrecz napatrzec, podziwiam kazde drzewko, przygladam sie odcieniom i wpadam w zachwyt. Lato tez uwielbiam, zimy z reguly 'przeczekuje', byle do wiosny.

    ReplyDelete
  16. Jesienne kolory są cudne, ale tylko w szacie słonecznej ;)
    A tak, jak jest szaro i buro - nigdy nie czuję się dobrze jesienią....
    Pozdrawiam!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja mam szaro i buro nawet w lecie, choc z drugiej strony, czasami lapie sie na tym, ze nie pamietam kiedy ostatnio padal deszcz, bo wbrew pozorom wcale tak czesto nie pada, malo tego czesciej pada wiosna i latem niz jesienia czy zima.

      Delete
  17. Piękne zestawienie, klimatycznych fotek. Mnie nie trzeba namawiać do lubienia jesieni , bo to moja ulubiona pora roku:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Naprawde? Ja lubie cieply wrzesien, choc juz wtedy mi zal, ze lato sie skonczylo :)

      Delete
  18. Takie zdjęcia przenoszą mnie w czas wakacji. Wrześniowy urlop obfituje w bogactwo kolorów czerwono, rudo- żółtych liści i dywanowe ścieżki w parkach. W tym roku po raz pierwszy nie oglądałam takich widoków podczas wakacji, bo lato rozpieszczało nas piękną słoneczną i ciepłą aurą.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kogo rozpieszczalo to rozpieszczalo :) Nie pamiatam kiedy ostatnio bylo tak brzydkie lato, jak to ktore niedawno sie skonczylo.

      Delete
    2. Mnie rozpieszczało, choć wolałabym, aby mniej było pieszczotliwe (gorąco !!!!, były dni kiedy nie można było wyjść z domu z powodu upału). I to spowodowało, że jesień przyszła nieco później, bo nawet w Londynie nie widziałam kolorów jesieni podczas wakacji :)

      Delete
  19. Złota polska jesień to moja ulubiona pora roku. Sponiewierana przez deszcz i zimno odbiera nam umiejętność kochania jej.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Deszcz mnie tak nie martwi jak zimno i wiatr :)

      Delete
  20. Taką piękną jesień mogę pokochać i przyjąć ją z otwartymi rękami.
    U mnie pochmurno i deszczowo. Mam nadzieję, że od jutra coś się zmieni.
    Pozdrawiam serdecznie:)*

    ReplyDelete
    Replies
    1. U mnie w koncu dwa dni slonca, a nawet 18 cieplych stopnii!

      Delete
  21. Desde luego son una maravilla de imágenes...estupendo...un beso desde Murcia....

    ReplyDelete
  22. Desde luego son una maravilla de imágenes...estupendo...un beso desde Murcia....

    ReplyDelete
  23. Piękna fotorelacja i wiersz nastrojowy! Pozdrawiam serdecznie

    ReplyDelete
  24. Replies
    1. Czyli przekonywac Cie nie trzeba ;)

      Delete
  25. Taką jesień to ja kocham:)
    https://sweetcruel.wordpress.com/

    ReplyDelete
  26. Dla mnie jesień jest zawsze trochę problematyczna - coraz to krótszy dzień, szarość - przygnębia mnie to okropnie i odbiera siły do działania. Jednak za każdym razem motywuję się, by wyjść spod koca na zewnątrz i dostrzec te wszystkie piękne barwy drzew. A jeszcze jeśli błyśnie słońce... Wtedy znów nabieram sił do życia, a jesień staje się dla mnie naprawdę piękna i magiczna :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja w tym widze duzo ladnego w jesieni mimo, ze przez ostatnie trzy dni padalo bez ustanku :)

      Delete
  27. zdjęcie trzecie od końca jest przecudowne, naprawdę
    podoba mi się tutaj!
    http://obcowanie.blogspot.com/

    ReplyDelete
  28. Muy buen reportaje fotográfico!!!...los colores del otoño y los encuadres son preciosos, felicidades!!!

    Un gran abrazo, amiga!!! ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muchissima gracias, los colores sorprenden. Un saludo.

      Delete
  29. Piękne te drugie życia angielskiej jesieni. Pozdrawiam z Londynu :)

    ReplyDelete
  30. Prześlicznie schwytana ta jesień! Pozdrawiam po sąsiedzku:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nawet bardzo po sasiedzku :) Pozdrawiam rowniez.

      Delete
  31. Lubię bardzo, za kolory przede wszystkim. Pozdr.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nie wiem, dlaczego tak, ale od wielu lat nie widzialam takiej jesieni jak w tym roku, chociaz zdjecia swiadcza o tym, ze i w innycj latach bylo pieknie i kolorowo. Pozdrawiam rowniez.

      Delete
  32. Cudna :) Ja ją kocham od dawna :)
    O.

    ReplyDelete
  33. u nas jesień w tym roku też piekna, kolorowa i słonecznie ciepła była. Powoli się kończy ale jeszcze czasem przeblyska. Patrze prze okno do ogrodu i widze dwa drzewa ktore byly bardzo kolorowe a teraz robia sie lysawe :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...