a journey trough countries, places, flavours, and more

Strony

Tuesday, 26 April 2016

Kiedy słońce zachodzi w Bordeaux


Bordeaux  to miasto na południu Francji. Samo miasto jak i jego okolice kojarzą się przede wszystkim ze znanym chyba  na całym  świecie winem.


O czym mniej osób wie, to fakt że  starówka Bordeaux wpisana jest  na listę światowego dziedzictwa Unesco.


W historycznym cenrum znajdziemy zarówno  wąskie średniowieczne uliczki, pozostałości murów miejskich, ale także i reprezentacyjne XVIII wieczne  szerokie aleje i klasycystyczne pałace. 
  
Jest na co popatrzeć w Bordeaux i to nawet wtedy, kiedy całe prawie miasto mamy za plecami.


Weźmy choćby takie Le miroir d'eau   czyli po prostu Lustro Wody.




Lustro Wody to fontanny wodne  wytryskujące prosto z chodnika, podobne do tych spotykanych w wielu innych miastach, tyle że ta fontanna obejmuje sobą prawie trzy i pół tysiąca metrów kwadratowych powierzchni, co czyni ją największą na świecie i rzeczywiście jest ogromna.



Fontanna wedle źródeł internetowych, powinna aktywować się co 15 minut, ale ja spędziłam tam trochę prawie pół godziny i jedyne co widziałam, to szalęjącą wodę z daleka. W międzyczasie Lustro Wody staję się prawdziwym lustrem wody, w którym odbijają się budynki Placu de la Bource. 




Po drugiej stronie mamy wspaniały widok na promenadę, o tej porze pełną spacerowiczów, 
i  na Garonnę




Nieopodal podziwiać możemy kamienny most Pont de Pierre, a troszkę dalej wiszący Most Akwitański. 



Odniosłam wrażenie, że całe życie towarzyskie Bordeaux skupia się przy promenadzie, co mnie wcale nie dziwi, bo widoki są przepiękne, a klimat sprzyja restauracyjnym tarasom. 


W powietrzu czuć zapach smażonej ryby i kawy. 










Odchądząc od promenady zanurzamy się w labiryncie wąskich, dyskretnie owświetlonych, pustawych  uliczek, gdzie  niedzielnym wieczorem króluje cisza i spokój, przerywane  z rzadka trzaskiem otwieranych lub zamykanych drzwi.







To okolice Rue Notre Dame, w dzielnicy Chartrons, zwane dzielnicą Antykwariuszy. Jako, że to i niedziela i  wieczór, antykwariaty są zamknięte, a ich właściciele pewnie właśnie siadają do kolacji z rodzinami w tych pięknych wnętrzach, które możemy podglądnąć przez otwarte okna. 



Ciekawa jestem czy  do kolacji popijają bordoskie wino?



44 comments:

  1. Nice serie, nice city!
    greetings, http://stapjesonderweg.blogspot.be/

    ReplyDelete
  2. Zachodzące słońce w Bordeaux ma kolor dojrzałego, rozświetlonego słońcem wina. Być może piękno otoczenia wpływa na smak. Pozdrawiam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cos w tym musi byc;) Pozdrawiam rowniez.

      Delete
  3. Mogłabym mieszkać w jednej z tych kamienic...

    ReplyDelete
  4. Dokładnie ! Z tym samym ta nazwa mi się kojarzy - oczywiście z winem. Ale oprócz wina to kojarzę te miasto z map, bo czasami gdy podróżowałem to latałem właśnie nad nim. Bardzo mi się podoba. Nie pomyślałbym nawet, że tak może mi przypaść do gustu. A most kojarzy mi się z Pragą.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Szczerze, to ja zawsze sie gapilam w mape i widzialam Bordeaux i wiedzialam, ze chce je zobaczyc, ale jednoczesnie nie mialam zadnych wyobrazen, ani zadnych tez oczekiwan, ciekawie bylo mile sie zaskoczyc tym miastem, rozleglym prawie jak Paryz.

      Delete
  5. Cudownie romantyczna atmosfera <3

    ReplyDelete
  6. It has a great tourist attraction for its beauty, its art and also for the wine, of great renown.

    Good ingredients they advise their visit.

    Kisses

    ReplyDelete
  7. W Bordo jeszcze mnie nie widzieli i szanse niewielkie - należę do mniejszości niepijącej wina, więc zainteresowanie mam średnie. Ale za to Twoje kadry - pierwszoklaśne!

    ReplyDelete
  8. Ależ się rozmarzyłam. Most Pont de Pierre bardzo przypomina mi most w Kordobie. Dziękuję za ten francuski klimacik.
    Oj marzy mi się Riwiera Francuska, bardzo marzy. Ale ceny we Francji skutecznie zniechęcają.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Prawda, francuskie ceny potrafia przyprawic o zawrot glowy:)

      Delete
  9. Cudowne są takie wąskie ciche i oświetlone uliczki. Francja bardzo mi się podoba, chociaż na razie zwiedziłam nie wiele. Zawsze urzekają mnie ich koronkowe kamieniczki.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tez bardzo lubie Francje i tez bym chciala jej wiecej zobaczyc :)

      Delete
  10. Piękne i urocze miasto. Zachwyciła mnie też fontanna i kamienny most :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. A to tylko skromne fragmenty, tego jak to miasto wyglada :)

      Delete
  11. Najbardziej spodobała mi się ta ogromna fontanna, na pewno niesamowicie użyteczna w czasie upałów :)

    ReplyDelete
  12. Ja bardziej lubię malutkie francuskie miasteczka, ale to też jest ok ;)
    O.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malutkie fracuskie miasteczka o tak :)

      Delete
  13. lubię spacerować z Tobą i odkrywać miejsca w których nie byłam, jeszcze ;)

    ReplyDelete
  14. Bardzo ładne miasto - kiedyś na pewno odwiedzę. Z Francji niestety zwiedziłam tylko Paryż i Wersal, a wiele miejsc mi się marzy...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Na dobry poczatek Paryz i Wersal, pozniej juz samo pojdzie :)

      Delete
  15. Me encantan las fotos cuando el sol va cayendo y deja reflejos dorados monika. Si vuelvo a Francia visitaré Bordeaux, me han hablado ya más veces de él ;)
    Buen fin de semana.
    Besos.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Necesariamente Laura, te va a gustar mucho. Besos.

      Delete
  16. Kochana chciałabym Cię zaprosić do naszego Pastelowego Domku na Candy :)

    ReplyDelete
  17. Unas imágenes muy bonitas, ka del puente genial... Un saludo desde Murcia....

    ReplyDelete
  18. A ja kilka razy przejeżdżałam koło Bordeaux i zawsze czasu było mało żeby zboczyć z trasy. Nad czym teraz, widząc Twoje zdjęcia, ubolewam strasznie. Nastepnym razem zboczę.

    ReplyDelete
  19. Tak zupełnie inaczej niż tutaj. Chyba już spragniona jestem odmienności. Czas ruszyć w nieznany zakątek, dzięki za inspiracje, bo kto wie? Może własnie Francja?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Od czasu do czasu przyjemnie jest zmienic otoczenie, rownie dobrze moze to byc i Francja :)

      Delete
  20. Cudowny klimat, aż chciałoby się rzucić wszystko i zniknąć z szarej rzeczywistości chociaż na kilka dni... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Czasem takie znikniecie badzo pomaga :)

      Delete
  21. Poczułam taki wakacyjny klimat. Wspaniałe zdjęcia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeszcze chwila moment i beda wakacje :) Dziekuje bardzo.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...