a journey trough countries, places, flavours, and more

Strony

Thursday, 9 June 2016

Kredowe wzgórza Chiltern albo wiosna


Postanowiłam, że czerwiec blogowo będzie sielsko angielski. Dużo sielskości, czasem jakaś ciekawostka, zieleń, wiosna, może i jaka chata strzechą kryta się znajdzie. Wszystko, co mnie otacza, bliżej lub dalej, bardziej bliżej jednak.



Na dobry czerwcowy początej, trochę maja, łagodnie przechodzącego w czerwiec. 


Widoczki pochodzą z podnóża Chiltern Hills, zaraz przy miejscowości Dunstable w Bedfordshire.



Zastanawiam się, co lepiej obrodziło w tym roku - jaskry czy stokroty?


Spotkałam też coś takiego i byłabym bardzo wdzięczna, gdyby ktoś zechciał mnie uśwadomić co to właściwie jest?


Rosło sobie przy drodze, kwitło tak ładnie w maju.


 Spotkałam też dwa krzaczki poziomek, których teraz szukam i nie mogę znaleźć. Nigdy wcześniej nie spotkałam poziomek w Anglii!









Tak wyglądał maj. Teraz dla odmiany czerwiec.

 Po cieple i słońcu nie zostało śladu. Temperatury poleciały na łeb na szyję. 


Było tak zimno, że zastanawiałam się nad zimową kurtką, termometr w najcieplejszych porywach wskazywał  zaledwie  13 kresek.


Mgły dodały otuchy i wzbudziły nadzieję, że jednak lato zwycięży.


W tej chwili wygląda na to, że się udało. Jest słonecznie i cepło, prawie gorąco,  żeby nie szarżować z gorąco, chociaż jak na angielski klimat, to owszem jest gorąco.






38 comments:

  1. U nas zdecydowanie czerwiec ładniejszy, dużo słońca i błękitnego nieba:)
    Takie obraz mnie uspokajają i ktoś mi powie, że zima jest fajniejsza?
    Nie dam się przekonać:)
    Pozdrawiam:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zima moze jest ladniejsza, pod warunkiem, ze widzi sie ja tylko na obrazku ;)

      Delete
  2. Rzeczywiście bardzo ładnie. Jednak co zieleń i różne kwiaty to świat wygląda całkiem inaczej, bardziej kolorowo, przyjemniej. Niestety ja też nie wiem co to jest więc Cię za bardzo nie uświadomię. Jestem za to pozytywnie zaskoczony tym, że znalazłaś gdzieś poziomki. Dlaczego ? Bo wydawało mi się, że poziomki w Anglii to rzecz, której nigdy się nie spotka. A tu proszę, jednak są.

    ReplyDelete
    Replies
    1. A ja myslalam, ze chodze nie tam gdzie trzeba i dlatego nigdy nie widzialam poziomki. Te dwa krzaczki daly mi do myslenia.

      Delete
  3. Okazuje się,że majowa i czerwcowa zieloność wszędzie wygląda pięknie. Przyglądam się tym kwiatom, które wskazujesz i według mnie jest to odmiana orlika, choć na 100% nie jestem pewna. Twoje zdjęcia piękne- miło tak z samego rana przenieść się na angielską prowincję. Pozdrawiam Cię serdecznie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziekuje, rzeczywiscie wyglada jak orlik. Pozdrawiam rowniez.

      Delete
  4. Cudowne wzgórza, które teraz są pełne zieleni i słońca. Uwielbiam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teraz jest naprawde pieknie, zielono, kwitnaca, cieplo...

      Delete
  5. Pierwsze czerwcowe zdjęcie wygląda jak listopad...Skoro angielska pogoda płata takie figle i taki ma rozmach w pogodzie to życzę Ci żeby było jak najwięcej czerwca w czerwcu bo i humor lepszy i chęci do spacerów więcej.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Czulam sie tak wlasnie jak w najbardziej slotnym listopadzie. Na szczescie teraz jest ok.

      Delete
  6. No i czemu wiosna, nawet ta mglista, czerwcowa nie trwa przez cały rok? Kto to tak urządził, pytam? ;) Pozdrawiam sielsko i zielono...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wlanie, czemu? Pozdrawiam rowniez.

      Delete
  7. Ostatnio coraz częściej dostrzegam u siebie zapotrzebowanie na takie sielsko-anielskie widoki, nawet, jeśli siąpi, czy mglisto. Wiosna napawa nadzieją. Piękny ten orlik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tez tak mam ostatnio, to pewnie dlatego ze tak ladnie i zielono.

      Delete
  8. Krajobrazy identyczne jak w Polsce. Dzisiaj również odbyłam taką sielsko-anielską przechadzkę. Ależ ja kocham tę naszą cudowną Polskę, z której ślę serdeczne pozdrowienia:)

    ReplyDelete
  9. Sielsko, anielsko i... rustykalnie. :-) Piękny zapis wiosny, i tej w pełni rozkwitu, i tej chłodnej, nieco mglistej. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Znalazlam rzeczywiscie pare widoczkow iscie rustykalnych :)

      Delete
  10. Good shows beauty of the spring through these images.

    Kisses

    ReplyDelete
  11. Jak cudownie i jak pięknie. Cudowne zdjęcia, aż chce się tam być :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. A to wcale nie jest takie trudne, ani nawet kosztowne :)

      Delete
  12. Pięknie, kwieciście, słonecznie - czego chcieć więcej :)

    ReplyDelete
  13. Wspaniale! Kocham wiosnę i łąki ukwiecone tak cudnie :) Brakuje mi jeszcze lasu do pełni ideału :)

    ReplyDelete
  14. Bardzo spokojnie i nastrojowo. Pięknie. Pozdrawiam

    ReplyDelete
  15. Otwarta przestrzeń, pagórki i zieleń - prawdziwy detoks dla duszy ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ladnie napisane. Dziekuje za odwiedziny.

      Delete
  16. Zamglony czerwiec na zdjęciach wygląda magicznie. Ale zapewne niskie temperatury nie były zbyt kuszące na spacery.

    ReplyDelete
  17. Przecudne, wiosenne zdjęcia. Uwielbiam takie ukwiecone łąki.
    Pozdrawiam:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Przyznam sie, ze od bardzo dawna tak po takich ukwieconych lakach nie biegalam i tym tym bardziej wlasnie kazdy kwiatek byl rozczuleniem. Pozdrawiam rowniez.

      Delete
  18. Uwielbiam takie sielskie klimaty.
    To coś to oczywiście orliki. Moje w ogródku są znacznie mizerniejsze!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lakowe letnie klimaty - fajne klimaty. Tuz przy nowej drodze te orliki, podejrzewam, ze na wspomaganiu :)

      Delete
  19. piękne widoki i wspaniale zatrzymane chwile :) pozdrawiam :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...